FLYTTA HEMIFRÅN

Hela den här dagen har gått åt att tänka på att flytta hemifrån. Klart jag har tänkt den tanken förut men aldrig så här starkt! Fan vad skönt att bara kunna vara för sig själv precis när man vill, att alltid kunna käka vad man vill varje dag, att få välja sina egna möbler och inreda hemmet helt själv, att gå runt och bara plocka och göra fint, att bara vara helt enkelt.. Fyfan vad skönt det skulle vara!!! Iofs blir allt jävligt mycket dyrare och helt plötsligt har man hur mycket ansvar att ta för hur mycket grejer som helst, plus att det över huvudtaget ska funka måste man ju ha ett heltidsjobb, och frågan är om man pallar jobba på heltid plus gå i skolan, tveksamt...
Men ändå jag tror det skulle vara bra! Man skulle ju vara tvungen att lära sig ta bättre hand om pengar, ta mycket mer ansvar och få känna på hur det är att klara sig själv, jag tror dessutom att man får en helt annan syn på pengar än man han nu osv.
Jag känner att jag vill bo hemma iallafall tills jag är 20, om det inte blir så att man flyttar in till te.x sin pojkvän lite tidigare eller liknande, men skulle nog inte köpa en läneghet till mig själv innan det iallafall, tror också man tjänar på att bo hemma faktiskt, eller man gör det! Då kan man spara en massa pengar som man annars skulle lägga på mat och hyra osv.. Mitt mål är att vara ute ur huset när jag är 20... Inte än dag senare än det! Eller om Mattias skulle få för sig att flytta så skulle jag ju inte banga en sekund på att bo med honom ;)


Kommentarer
Postat av: yasmine modell mamma och fru

ja hehe rosa är fint

allt bra med dig annars? kraams

2012-03-22 @ 17:33:33
URL: http://yasminegill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0